March——蒼井翔太 [歌詞]

作詞:RUCCA
作曲、編曲:中山真斗(Elements Garden)
歌:蒼井翔太

中文歌詞 日文歌詞
該是用自己的方法去玩的時候了! 我們的派對永不結束
直到早上 哼著歌 我們繼續向幸福邁進
It's time to play it my own way! our party is never over.
Until morning ハミングで We keep on Marching on happiness!
歌唱和跳舞吧! 耀眼得令我的視線不能離開你
我是相信「夢想會成真」的人
那樣的事也好 這樣的事也好 更加毫不掩飾地描畫出來
Sing and Dance! 輝いて てSo I can't take my eyes off you.
I'm beliver, "Dreams will come true"
あんなこととか こんなこととかもっとDraw in the raw
該是用自己的方法去玩的時候了! 我們的派對永不結束
直到早上 餘閒也沒有 我們繼續向幸福邁進

It's time to play it my own way! Our party is never over
Until morning, 空きもせず We keep on Marching on Happiness
該是去奇幻之地的時候了! 我們的旅程永不結束
邁向終點 我們不會停下來繼續向幸福邁進!

It's time to go to Wonderland! Our journey is never over.
To the ending 果てしなくWe keep on Marching on Brightness!
時間飛逝…… 直到永遠 那亮光永不再次熄滅
是因為你嘗試發光發亮
時而一同歡笑 時而一同戲耍 一直亳不掩飾地描畫出來
Time goes by...いつまでもThe light never vanish again.
It's because you try to shine.
笑い合ったり ふざけ合ったり ずっとDraw in the raw
該是去奇幻之地的時候了 我們的旅程永不結束
隨心地邁向終點 我們繼續向幸福邁進!

該是說聲「晚安,睡安」的時候了 今天我也很快樂
春夏秋冬 我要感謝 你要繼續向幸福邁進!
It's time to go to Wonderland! Our journey is never over.
To the ending 気ままにWe keep on Marching on Brightness!
It's time to say "Good night sleep tight" I'm also merry today
春夏秋冬I wave my thanks. you keep on marching on happiness!
我們在年輕時認識我們的朋友 歡笑哀哭親吻!
我永遠不會忘記你
那樣的事也好 這樣的事也好 我全部都珍而待之……
We met friends in youthful days, smile and cry and kiss!
Just I won't ever forget you.
あんなこととか こんなこととかAll is dear to myself....
該是說「再見」的季節了 我要離開了
對我的好朋友 我要感謝 我要繼續向幸福邁進
It's the season to say "goodbye" I have got to cut out now.
To my best friends. I wave my thanks, I keep on marching on happiness




我找遍所有網站都找不到這首歌的日文版,甚至連日本也有人找歌詞找上來,令他失望而回,所以激發起我先翻譯「君と僕」的歌。因為絕大部份的歌詞都是英文,所以翻譯速度應該會快很多(笑)。



No comments:

Post a Comment