Over——蒼井翔太 [歌詞]

越過
作詞:RUCCA
作曲、編曲:中山真斗(Elements Garden)
歌:蒼井翔太 

中文歌詞 日文歌詞
我們總是只說「如果」或「我希望」
無論如何 我們都會尋找出路
"If"や "I wish"...ばかり Alawys,
we keep saying Anyway, we find the way
如果我是小說家
肯定 你的事情
無論怎樣也要再次寫出來
If I were a Novelist,
Surely, 君の事
Anyway, 綴るんだagain
我剛剛打賭將會下雨
簡直像個橘子一樣
那是我的夢之碎片
這麼微小 這麼寂寞 這麼純真
也這樣寶貴
Just I bet it will rain soon,
まるで like an Orangeのようで
それは Pieces of My Dream,
So tiny, So lonely, So pure
こんなにもBeloved
這是個多麼值得感謝的世界
跨越山嶺 如此憑己力 越過地平線
從今開始 ah 將會超越幻想 將會超越真實
[不要放棄]……我的夢想!
跨越山嶺 如此憑己力 我們可以到達那個地方
從今開始 ah 現在我的幻想 將會超越真實……繼續往前走
What a Grateful world!
Over the mountain, そうby myself, over the horizon
From now on 嗚呼 it's imaginationを越え it's non-fiction越えて
[don't give up]...My dream!
Over the Mountain, そうby myself, we can go to the PLACE
From now on 嗚呼 My imaginationが今 It's Non-fiction越えて ...goes on
我們總是只說「謊言」或「我懷疑」
無論如何 我們都會尋找出路
"Lie"や"I doubt"...ばかり
Always, we keep saying Anyway, we find the way
假如我是一隻小青鳥
肯定 無論如何 會帶你一起離開
If I were a small BLUEBIRD
Surely, 君の事 Anyway, 連れて行こうaway
我剛剛打賭你會露出笑容 簡直像寶藏般
那是你的愛之碎片 無論何地 無論何時 永遠 都比任何人寶貴
Just I bet you will smile, まるでlike a treasureのようで
それはPieces of your love, wherever, whenever, forever 誰よりもbeloved
親愛的 我愛你
越過困難 你並不孤單 越過暮光
從今開始 ah 將會是十字路口 將會是轉捩點
[不要放棄]……我如此承諾!
越過困難 你並不孤單 我們可以到達那個地方
從今開始 ah 將會越過十字路口 將會越過轉捩點……繼續往前走
Darling I love you
Over the trouble, you're not alone, over the twilight
From now on, 嗚呼 it's crossroadsだって it's turning-pointだって
[don't give up]...Promise!
Over the trouble, I'm not alone, we can go to the place
from now on, 嗚呼 it's Crossroadsを越え It's turning-pointを越え...goes on
這是個多麼值得感謝的世界
跨越山嶺 如此憑己力 越過地平線
從今開始 ah 將會超越幻想 將會超越真實
[不要放棄]……噢我的夢!
跨越山嶺 是啊憑己力 我們可以到達那個地方
從今開始 ah 現在我的幻想 將會超越真實……繼續下去
What a Gratefull world
Over the mountain, そうby myself,over the horizon
From now on, 嗚呼 It's imaginationを越え It's non-fictionを越えて
[don't give up]...Oh dream!
Over the Mountain, そうby myself, we can go to the PLACE
From now on 嗚呼 My imaginationが今 It's Non-fiction 越えて...carry on



呼……一口氣翻譯了七首歌,要再次小休一下。

更新於11/7/2015
之前的翻譯太差了……

蒼井翔太歌詞集

No comments:

Post a Comment